Velkomst folder

Boldklubben Fremad Amager tilbyder fodbold for alle børn, unge og voksne. Uanset din alder eller dit niveau har vi et hold, der passer til dig.

For at du kan føle dig ordentligt informeret om alle de praktiske ting, du skal være opmærksom på som ny i Fremad Amager, har vi lavet denne side. Her kan du læse om, hvad Fremad Amager kan tilbyde dig og din familie, og hvad vi som klub forventer af dig og dine forældre.

I Fremad Amager følger vi DBU’s anbefalinger. Det betyder i praksis, at vores yngste årgange arbejder med grundlæggende motorik og boldbasis samt en masse leg med bold. Der er ikke specielt fokus på resultater i de yngste årgange, men derimod på det enkelte barns udvikling.

Først omkring U14 begynder vi i Fremad Amager at fokusere på elementer som spilforståelse og taktik, men det er stadig afgørende at forstå, at fodbold skal spilles på børnenes præmisser og ikke forældrenes.

Hvad forventer vi af dig og din familie?

Fremad Amagers hverdag og udvikling afhænger af forældrenes vilje til at hjælpe med de mange opgaver, som hverdagen byder på. Vi ved, at familielivet i dag kan være som en travl virksomhed med mange aktiviteter. Men uden fælles hjælp vil vi ikke kunne tilbyde fodbold til børnene. Alle former for hjælp er afgørende for foreningens virke.

Vi forventer aktiv hjælp til:

• Kørsel til udekampe
  • Trænere eller hjælpetrænere
  • Holdledere
  • Tøjvask
  • Sponsorsøgning
  • Kampleder/dommer til hjemmekampe
  • At vise en positiv og optimistisk adfærd på tværs af klubben

Skal man have sit eget Fremad Amager-tøj?
Nej, du behøver ikke dit eget Fremad Amager-spillersæt. Der kan altid lånes spillertøj til kampe og stævner. Giv besked på forhånd, så trænerne kan tage spillertøj med til dit barn. Man tager spillertøjet med hjem efter stævnet, vasker det og afleverer det til næste træning.

Hvis du eller dit barn ønsker sit eget spillertøj, kan det købes med rabat i Ama’r Sport på Amagerbrogade. De trykker også navn på tøjet mod ekstra betaling. Der opnås rabat ved køb af et helt sæt.

Hvor træner mit hold?
Du finder træningstiderne for de enkelte årgange her: Træningstider

Hvem er træner?
På de enkelte årgangssider kan du se, hvem der er træner for dit eller dit barns hold. Typisk er der i de yngre årgange en stor andel af forældretrænere. Derudover forsøger vi at supplere med ungtrænere, som kan hjælpe i hverdagen.

Alle trænere kan fremvise en ren børneattest.

Kontingent
Opkræves halvårligt. Satserne for de enkelte årgange samt praktikken omkring betaling kan ses på følgende side.

Hvad er KampKlar?
Når dit barn er meldt ind i Fremad Amager, bedes du downloade DBU’s app. Her finder du 'KampKlar' med oplysninger om holdet, træningstider, stævner mv. Det er vigtigt, at du til hver eneste træning både til- eller framelder dit barn, så trænerne ved, hvem der kommer.

Hvordan tilmelder man sig til kampe/stævner?
Du kan tilmelde dit barn til kampe/stævner ved at stille dit barn ’til rådighed’ i KampKlar under det enkelte stævne. Der er dog ingen garanti for, at dit barn bliver udtaget til det pågældende stævne. Vi oplever indimellem, at der er flere tilmeldte, end der er plads til, og det er 100% trænerens beslutning, hvem der udtages til stævner.