Ansættelse af Børneudviklingstræner

31. august 2024 kl. 08:25
Ansættelse af Børneudviklingstræner

Boldklubben Fremad Amager er stolte af at kunne annoncere ansættelsen af Emil Clemmensen som vores nye Børneudviklingstræner, der tiltrådte den 1. august. Denne ansættelse markerer et vigtigt skridt i udviklingen af børnefodbolden i klubben, hvor Emil skal sikre gode vilkår for de frivillige trænere og skabe et positivt børnemiljø.

I sin rolle som Børneudviklingstræner vil Emil fokusere på at implementere en ny træningsmetode, der understøtter udviklingen af det enkelte barn i trygge rammer. Gennem sparring og uddannelse vil Emil desuden udvikle klubbens trænere, hvilket vil føre til bedre træning og udvikling for klubbens yngste spillere.

Uden for banen vil Emil være en vigtig sparringspartner i arbejdet med at skabe en sammenhængende blå tråd i klubbens børnefodbold, både internt og på tværs af årgangene. Vores ambition er at skabe et fantastisk klubliv.

Emil begyndte sin trænerkarriere i Næstved, hvor han gennem seks år har været både holdtræner, årgangsansvarlig og specifiktræner. Da han flyttede til København for at begynde sin bachelor i finans, tilsluttede han sig miljøet i KB-talent, hvor han var tilknyttet i tre år. Han afslutter snart sit studie, og vi er glade for, at han har valgt at takke ja til jobbet i Boldklubben Fremad Amager.

Emil har flere års erfaring med træning af U3-U13 spillere og har stiftet bekendtskab med både elite- og breddemiljøet. Han har undervejs i sin trænerkarriere opnået både C- og B-licens.

Vi håber, I vil tage godt imod ham på banerne!